nedeľa 30. decembra 2012

Reading!

Čítanie patrí medzi základy gramotnosti, ktorým sa učia niektoré deti už v pred školskom veku. Z tejto prvej vety by malo vyplývať, že čítať vie každý. Samozrejme čítanie sa dá rozvýjať (ako všetko v našom živote) pomocou rôznych kurzov, kníh a školení, kde nás naučia napríklad rýchlo čítaniu, čítaniu výkresov ale hlavne by sme sa mali zamerať na čítanie s porozumením.

Ale tento článok nie je o tom ako čítať ale hlavne o tom ČO čítať. Keď idem okolo novinového stánku najčítanejší a najpredávanejší denník je Nový čas. Ľudia doslova hltajú (a sám som medzi nich patril) všetky tie sprostosti čo tam píšu. Bulvár je silná zbraň, ale keď sa zamyslite čo vám to dá, že nejaká tkz. celebrita šla na dovolenku, že si kúpila nové auto, že má nový vzťah? Absolútne NIČ, jedine z toho chytíte nervy a hemeroidy k tomu. A predsa to ľudia čítajú a nevedia sa dočkať ďalšieho čísla aj keď vedia, že sa len nad tým rozčúlia. Je to choré, lebo sami si tým ubližujeme.


Chopte sa preto po nejakej zmysluplnejšej literatúre. Čítajte životopisy ľudí ktorý niečo dosiahli, po odbornej literatúre a časopisoch. Nachádza sa v nich veľa múdrosti, stačí byť len zvedavý a byť ochotný knihu otvoriť.

Muž, ktorý nečíta knihy nemá žiadnu výhodu oproti tomu, ktorý ich čítať nevie. (Mark Twain)

Knihy sú úžasná vec. Nedávno som čítal jeden článok a v ňom písali, že bohatý človek číta približne dve hodiny denne. Typnite si kolko číta chudobný človek. Nečíta vôbec.

Bohatý ľudia majú veľké knižnice, chudobný veľké televízie.

Rozlúčim sa s vami s pár citátmi na túto tému.

Pre nevzdelaného človeka je prospešné čítať knihy s citátmi.
(Winston Churchill)

Svet je nádherná kniha, ale nemá cenu pre toho, kto nevie čítať.
(Carlo Goldoni)

Tri dni nečítaj, a ústa zhrubnú. Tri dni nepíš, a ruka zoslabne.
(Čínske príslovia)

Šťastní sú tí, ktorí dožičia sluchu slová mŕtvych - to jest, ktorí čítajú dobré diela a rozjímajú o nich. (Leonardo da Vinci)


1 komentár:

  1. „Benjamin Briel Lee bol za každých okolností veľmi profesionálny a neustále ma informoval o všetkom, čo sa deje. Keby som mal nejaké otázky, bol vždy pripravený odpovedať. Bol to môj prvý nákup domov, o procese pôžičky som toho veľa nevedel, veľmi ľahko pochopil veci, o ktorých som mal otázky. Veľmi sa mi páčilo pracovať s ním. “
    Je to úverový referent pracujúci so skupinou investorov, ktorí sú ochotní financovať akýkoľvek projekt alebo vám požičiavajú akúkoľvek sumu s veľmi nízkym úrokom. Kontakt Benjamin Briel Lee E-Mail: Lfdsloans@outlook.com Whats-App Number: + 1-989 -394 - 3740.

    OdpovedaťOdstrániť