streda 19. júna 2013

Postoj!

Najdôležitejším aspektom na vašej ceste za úspechom je postoj. Postoj víťaza. To ako sa postavíte ku rôznym situáciam vo vašom živote ovplyvní finálny výsledok. Arnold Schwarzenegger vo svojej knihe píše: Zapísal som sa na najväčšie kulturistické podujatie v Európe, Mr. Universe. Urobiť to bola odo mňa drzosť. Bežne by si takýto relatívny nováčik nedovolil ani snívať o tom, že by si trúfol na Universe. Mal som najskôr súťažiť o titul Mr. Rakúsko, a následne ak by som vyhral, mohol byť mojim cieľom Mr. Europe. Z takéhoto hľadiska by mi trvalo roky, kým by som bol "pripravený" na Universe. Na to som bol príliš netrpezlivý. Pokiaľ išlo o moje očakávania nebol som idiot. Neočakával som že vyhrám, ale bol som odhodlaný zistiť ako na tom som. Nakoniec som skončil druhý. A ja som sa zamyslel a potom mi došlo: Na tom piedestáli skončil Chet Yorton a nie ja. Zaslúžil si víťazstvo, ale domnieval som sa, že som sa dopustil veľekj chyby. Čo ak by som plánoval ísť do Londýna so zámerom vyhrať? Pripravil by som sa lepšie? Podal by som lepší výkon? Vyhral by som a stál by som tu teraz ako Mr. Universe? Namiesto toho som podcenil moje šance. Nepáčilo sa mi, aký pocit to vo mne vzbudilo, mal som z toho celkom stavy. Dostal som riadnu príučku. Po tejto skúsenosti som už nikdy nešiel na súťaž súťažiť. Išiel som vyhrať. Hoci som zakadžým nevyhral, moja myseľ bola na to nastavená.

Musíte si to uvedomiť a byť o sebe stopercentne presvedčený že ste víťaz. Ak máte tento postoj je to obrovský predpoklad že dosiahnete úspech. Môžte mať obrovské vedomosti, skúsenosti, kontakty, peniaze, možnosti ale nič nie je dôležitejšie ako tento postoj. Ak si toto uvedomíte všetko sa začne meniť podľa toho ako chcete.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára